Державна установа "Запорізький обласний лабораторний центр
Міністерства охорони здоров'я України"

Приймальня /061/ 283-17-00, e-mail: zpoblses@ukr.net. «Гаряча лінія»: 707-62-27.
«Гаряча лінія - Анти грип»: /061/ 283-17-07; 283-17-29

Вхід для користувачів

Швидкі посилання


Урядова «гаряча лінія» 0-800-507-309

ZOKC

 

Звернення до Президента України П.О.Порошенка т. в. о. Міністра охорони України В.В. Лазоришинця, Президента Національної академії медичних наук України А.М.Сердюка та т. в. о. Голови Державної санітарно-епідеміологічної служби України С.В.Протаса (05/11/2014)

Вельмишановний Петре Олексійовичу!

З метою підвищення ефективності системи державного управління в умовах євроінтеграції країни, Урядом прийнято рішення про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади, покликане скоротити витрати на утримання чиновницького апарату, мінімізувати корупційний чинник і тиск на бізнес, ліквідувати дублюючі та надлишкові функції контролюючих органів.

Разом з тим, очікувані позитивні процеси в суспільстві від реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року №442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», можуть бути знівельовані погіршенням ситуації в сфері громадського здоров'я населення країни. Зокрема, утворення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, шляхом злиття Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів, Державної санітарно-епідеміологічної служби України призведе до руйнації профілактичного напрямку галузі охорони здоров'я. За таких умов неминуче підвищення рівня інфекційної патології, професійної захворюваності, масових неінфекційних захворювань (отруєнь) та радіаційних уражень населення, що у подальшому спричинить ускладнення санітарної та епідемічної ситуації в державі, вимагатиме суттєвих витрат на лікування хворих, їх реабілітацію, подолання негативних наслідків епідемій та становитиме загрозу національній безпеці країни.

 

Крім того, започаткована реформа системи центральних органів виконавчої влади супроводжуватиметься втратою висококваліфікованого фахового середовища лікарів-гігієністів та лікарів-епідеміологів (близько 30 тис. співробітників), багаторічне формування якого дозволяє забезпечувати комплекс заходів, які гарантують стабільну санітарну та епідемічну ситуацію сьогодні.

З метою ефективної та успішної реалізації медичних реформ, зокрема спрямованих на профілактику захворювань, науковцями і фахівцями у сфері профілактичної медицини було опрацьовано міжнародний досвід щодо організації системи громадського здоров'я (здоров'я популяції і суспільства в цілому).

Важливою передумовою для імплементації угоди з Європейським Союзом у відповідності з загальноєвропейськими принципами та політикою Всесвітньої організації охорони здоров'я «Здоров'я-2020» є чітка державна політика у сфері громадського здоров'я, що за визначенням ВООЗ передбачає комплекс організованих заходів, спрямованих на попередження захворювань, продовження життя людини та пропагування здоров'я як цінності держави.

Відповідні національні органи, до повноважень яких належить в тому числі здійснення контролю за епідемічною ситуацією і вжиття відповідних заходів реагування, у разі її загострення, функціонують у всіх високорозвинених країнах світу.

Для успішної реалізації зазначених заходів, пропонуємо реорганізувати Державну санітарно-епідеміологічну службу України шляхом перетворення в Державну службу громадського здоров'я України та передавши при цьому виконання її контрольно-наглядових функцій (окрім розслідування спалахів інфекційних та неінфекційних хвороб) до органів місцевого самоврядування.

Координація діяльності Служби громадського здоров'я, як центрального органу виконавчої влади, через Міністра охорони здоров'я України збереже профілактичний напрямок медицини, як невід'ємний та ключовий елемент сфери охорони здоров'я, спрямований на дотримання конституційного обов'язку держави забезпечувати санітарне та епідемічне благополуччя населення.

Водночас, делегування контрольних функцій Держсанепідслужби України органам місцевого самоврядування відповідатиме Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2014р. № 333-р.

Пропозиція щодо утворення Служби громадського здоров'я повністю узгоджується із базовими принципами й цінностями Європейського Союзу у сфері громадського здоров'я, які відображено в статті 168 Договору про функціонування Європейського Союзу, главі 22 Угоди про асоціацію Україна - ЄС та програмі Президента України «Стратегія - 2020».

Сподіваємось на розуміння та об'єднання зусиль, спрямованих на недопущення знищення профілактичного напрямку в галузі охорони здоров'я та просимо Вас підтримати пропозицію створення Державної служби громадського здоров'я України.

З глибокою повагою

т. в. о. Міністра охорони України

В.Лазоришинець,

Президент Національної академії медичних наук України

А.Сердюк,

т. в. о. Голови Державної санітарно-епідеміологічної служби України

С.Протас

05/11/2014


Архів по роках: 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017

Прес-службаІсторіяЛабораторний центрДокументиНаукові матеріалиПублічна інформація
Copyright © iC