Державна установа "Запорізький обласний лабораторний центр
Міністерства охорони здоров'я України"

Приймальня (061) 283-17-00, e-mail: zpoblses@ukr.net

Вхід для користувачів

Швидкі посилання


Урядова «гаряча лінія» 0-800-507-309

ZOKC

 

Безпека дорожнього руху (11/05/2019)

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, у світі внаслідок дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП) щорічно гине  1 мільйон 300 тисяч людей, з них у Європейському регіоні – 120 тисяч. Найчастіші причини ДТП – перевищення швидкості, керування авто у нетверезому стані, нехтування індивідуальними засобами захисту, як шоломи, паски безпеки й дитячі автокрісла. При цьому, ДТП – найпоширеніша причина смерті серед дітей 5-15 років. У рамках цілей сталого розвитку кількість смертей на дорозі планують знизити удвічі до 2020 року.

За інформацією комунального підприємства «Центр організації дорожнього руху», зараз найбільша проблема – відсутність належного контролю за дотриманням існуючих правил і єдиного центру, відповідального за цю роботу.

Лише за минулий рік в Україні сталося більше 150 тисяч ДТП. Загинуло близько 3,5 тисяч українців, а 31 тисяча були травмовані. У світі смертність внаслідок ДТП з кожним роком зростає - нині близько 1,35 млн. людей на рік за даними Всесвітньої організації охорони здоров'я. Це означає, що в аваріях на дорогах щодня гинуть 3,7 тисячі людей в світі. ВООЗ зазначає, що найчастіше в ДТП гинуть діти та молодь до 29 років.

Статистичні дані свідчать про те, що більше всього людей гине, стає інвалідами та хворими від безпосередньої небезпеки природного, техногенного, антропогенного, біологічного, соціального походження. Причиною ДТП можуть стати Порушення правил дорожнього руху як з боку водіїв транспортних засобів, так і з боку пішоходів

Пішоходи повинні ходити по тротуарах або пішохідних доріжках, притримуючись правого боку, а за їх відсутності - по велосипедних доріжках або в один ряд по узбіччю дороги, назустріч рухові транспортних засобів. На дорогах, що мають розмежувальну смугу, а також на дорогах поза населеними пунктами можна рухатися по зовнішньому краю проїжджої частини назустріч рухові транспортних засобів. Рух пішоходів по швидкісних дорогах заборонено.

Правила поводження при переході дороги також мають свої особливості.

1) Якщо в зоні видимості немає перехрестя або переходу, а дорога має не більше трьох смуг руху для обох його напрямків, то переходити проїжджу частину необхідно тільки кроком, не поспішаючи, по прямій, перпендикулярній до тротуару. При цьому треба бути дуже обережними: оцінити відстань до транспортного засобу, що наближається, його швидкість, переконатися у відсутності небезпеки і не створювати перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

2) Забороняється переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, якщо на дорозі є роздільна смуга або дорога має чотири смуги і більше для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлені огорожі.

3) Переходити проїжджу частину дозволяється тільки по підземних, наземних і надземних пішохідних переходах, які бувають регульовані і нерегульовані, позначених лініями дорожньої розмітки «зебра» або відповідними дорожніми знаками, а на перехрестях із позначеними переходами — по лініях тротуарів або узбіччю.

4) Переходячи проїжджу частину, пішоходи не повинні затримуватися і зупинятися на ній.

5) Якщо перехід вулиці регулюється світлофором, йти можна тільки на зелене світло.

6) Перш ніж зійти з тротуару на проїжджу частину з двобічним рухом, необхідно оглянути усю проїжджу частину, упевнившись у повній безпеці початку руху.

7) Пішоходи, які не встигли завершити перехід, повинні бути на острівці безпеки або на лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків; вони можуть продовжити перехід тільки тоді, коли переконаються у безпеці подальшого руху.

8) При наближенні службового транспортного засобу із ввімкненим спеціальним звуковим та світловим сигналом пішоходи повинні утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її.

Водіям радимо пам'ятати, що немає правил справедливих для всіх умов руху. Крім того, за кермом завжди треба бути максимально обережним і уважним. Намагайтеся керувати автомобілем так, щоб ваші дії ніколи не були несподіваними для інших водіїв і пішоходів. Коли поведінка іншого водія вам не дуже зрозуміла, знижуйте швидкість. Не можна водити автомобіль з розрахунку на те, що уникнути небезпеки вам допоможуть вміння та розсудливість інших водіїв. Треба завжди самому бути готовим. Під час руху за іншим автомобілем намагайтеся передбачити дії його водія, щоб бути готовим до всіляких несподіванок. Небезпечна справа - рухатися без зупинок тривалий час; це притуплює увагу. Монотонна їзда має гіпнотичну дію. Час від часу змінюйте темп руху, зупиняйтесь для відпочинку. Уночі водій стомлюється швидше через напругу зору і підвищену увагу. Тому треба частіше зупинятися для відпочинку. Ніколи не керуйте автомобілем, якщо ви нездорові або почуваєте втому. Вміле застосування гальма - найпереконливіше свідчення високої майстерності водія. Різке гальмування - вірний шлях до заносу і виходу автомобіля з-під контролю. Намагайтеся завжди дотримуватися такої дистанції, щоб гальмувати лише у крайньому випадку. Завжди перевіряйте роботу гальм, коли сідаєте за кермо автомобіля. Швидкість стає небезпечною, коли не відповідає умовам руху. Пам'ятайте: чим вище швидкість, тим важче зупинити автомобіль. Будьте розсудливі у виборі швидкості. Вона завжди повинна бути такою, щоб гальмівний шлях не перевищував відстані видимості. Чим вища швидкість, тим менше часу виправити можливі помилки.

Безпека на дорогах - це відповідальність кожного з нас. 

Завідувач відділу епідеміологічного нагляду (спостереження) та профілактики неінфекційних захворювань державної установи «Запорізький обласний лабораторний центр МОЗ України» Черкасова В.В.

11/05/2019


Архів по роках: 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019

Прес-службаІсторіяНормативні документиЛабораторний центрДокументиЩо необхідно знатиГромадське здоров'яНаукові матеріалиПублічна інформація
Copyright © iC