Державна установа "Запорізький обласний лабораторний центр
Міністерства охорони здоров'я України"

Приймальня /061/ 283-17-00, e-mail: zpoblses@ukr.net. «Гаряча лінія»: 707-62-27.
«Гаряча лінія - Анти грип»: /061/ 283-17-07; 283-17-29

Вхід для користувачів

Швидкі посилання


Урядова «гаряча лінія» 0-800-507-309

ZOKC

 

МОЗ активно застосовує новітні засоби спілкування для посилення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед населення (10/06/2013 11:18)

7 червня Перший заступник Міністра охорони здоров'я України Олександр Качур взяв участь у програмі "Від першої особи" на радіостанції "Ера ФМ" та поспілкувався із слухачами щодо реального стану української медицини, які програми вже реалізовані під час реформи галузі охорони здоров'я та що потребує удосконалення.

- Перше і ключове питання - який реальний стан української медицини сьогодні: що вдалося зробити і що, на Ваш погляд, нині гальмує медичну реформу?

- Забезпечення належного фінансування медичної сфери і заходів щодо її реформування залишається складним питанням. Удосконалення потребує механізм фінансування сільської медицини та розширення фінансування екстреної медичної допомоги.

Одна із основних проблем, які проявились у ході реалізації медичної реформи - критична реакція населення. Це, не в останню чергу, пояснюється визначною роллю і значенням цієї сфери в житті кожної людини. Будь-які новації, зміни, перебудови часто викликають у людей побоювання. Навіть небажання користуватися послугами нової системи. І це дуже ускладнює процес реорганізації та збору інформації, критично необхідної для оперативної корекції заходів. Вихід — налагодження зворотного зв'язку із пацієнтами, проведення наполегливої роз'яснювальної роботи. Ми вже активно застосовуємо новітні засоби спілкування з великою аудиторією громадськості із використанням сучасних інформаційних технологій, конференц-сервісів за допомогою відеозв'язку в реальному часі. Таким чином, для чисельної аудиторії, яка складає більше десяти тисяч учасників з усіх куточків України, проводяться унікальні відкриті лекції з різнобічних питань діяльності медичної галузі, під час яких кожен може не лише отримати корисну актуальну інформацію, але й поставити запитання, висловити свою думку та побажання щодо ефективної роботи медичних закладів та галузі в цілому.

Крім того, у тому ж форматі проводиться акція "Запитай Міністра", працює цілодобово "гаряча лінія" МОЗ України, запроваджено форми зворотного зв'язку із будь-яких питань галузі на офіційному сайті Міністерства. Удосконалюються зв'язки із регіональними ЗМІ, у тому числі, шляхом регулярних особистих зустрічей керівництва Міністерства з представниками провідних регіональних видань.

- Який досвід було взято за основу при розробці програм реформ і які результати Міністерство охорони здоров'я України сподівається отримати завдяки їх впровадженню?

- Сьогодні в багатьох країнах застосовуються принципи сімейної медицини. Так, у більшості країн Балтії та Центральної Європи впровадження сімейної медицини активно почалося ще з 90-х років минулого століття за підтримки міжнародних організацій. Це свідчить про те, що отримання бажаних результатів - тривалий процес. В Україні всі елементи нової моделі первинної медичної допомоги повинні бути відпрацьовані і впроваджені протягом двох-трьох років. Повний перехід до надання первинної допомоги на засадах загальної практики/ сімейної медицини має відбутися до 2020 року. А серед європейських країн найбільш успішним реформатором є Естонія: країна повністю перейшла на сімейну медицину і забезпечила значну переорієнтацію медичної допомоги на первинний рівень. Ми провели експериментальне порівняння показників стану здоров'я при старій і новій системах надання первинної допомоги. Якщо пацієнтів обслуговували дільничні терапевти, то госпіталізація призначалася набагато частіше. Якщо ж обслуговуванням займалися сімейні лікарі, то кількість госпіталізацій скорочувалася майже на двадцять відсотків. Очевидна перевага сімейної медицини! І причина тут у зміні ставлення до пацієнта: сімейний лікар не чекає хворого в кабінеті, він сам іде до своїх пацієнтів. Інший показник успішності модернізації первинної допомоги - зменшення кількості викликів екстреної медичної допомоги. наполовину. Ось показники на 1000 осіб: якщо ділянку обслуговував терапевт, то екстрену допомогу викликали 297 разів, а якщо сімейний лікар - то зафіксовано лише 135 викликів "швидкої".

- Ще одне актуальне питання наразі - період дитячого відпочинку. Як забезпечити його повноцінне проведення?

- Оздоровлення дітей влітку є одним із найвагоміших факторів у поліпшенні їх здоров'я, підвищення імунітету та підготовки до осіннього періоду. Тому, нашим головним завданням на сьогодні є здійснення медичного забезпечення та належного санітарно-епідеміологічного нагляду в санаторно-курортних закладах. І відповідна нормативно-правова база Міністерством вже створена. Ми доручили забезпечити у містах та областях неухильне виконання розпорядчих документів МОЗ України з питань літнього оздоровлення дітей. Також доручили управлінням охорони здоров'я створити оперативні штаби та відкрити "гарячі лінії" для невідкладного вирішення питань, що можуть виникнути під час проведення оздоровчої кампанії. Під час цієї роботи ми врахували гіркі для нас уроки минулих років, коли спостерігались спалахи кишкових інфекцій, загибелі дітей і приділяємо особливу увагу попередженню інфекційних захворювань, дотримання вимог безпечного перебування дітей у закладах оздоровлення та відпочинку, забезпечуємо безвідмовну негайну госпіталізацію дітей з підозрою та хворих на інфекційні хвороби і надання їм безоплатної медичної допомоги.

- Які заходи контролю здійснює Міністерство охорони здоров'я України при визначенні цін на медпрепарати, що Ви можете сказати про прозорість проведення тендерів?

- МОЗ України протягом останніх років вдалося помітно підвищити конкурентне середовище держзакупівель і забезпечити прозорість тендерних процедур. У 2012 році у порівнянні з попередніми роками значно зменшилась кількість скарг, поданих учасниками тендерів щодо перебігу процедур закупівель. Так, у 2009 таких оскаржень було 102, у 2010 - 84, у 2012 - лише 3 скарги. Досягти цього вдалось за рахунок посилення Міністерством неупередженого і забезпечення справедливого ставлення до всіх учасників ринку при розміщенні державних замовлень. Вдалося поліпшити відкритість процесу за рахунок залучення громадськості та пацієнтів до усіх етапів державних закупівель. Так, представники громадських та пацієнтських організацій входять до складу номенклатурних комісій та постійних робочих груп МОЗ України щодо профільного супроводу державних закупівель за напрямами забезпечення, а на розкриття пропозицій учасників торгів запрошуються представники ЗМІ.

Високий рівень конкурентного середовища стає запорукою зниження цін закупівель і підвищення якості предметів закупівлі. За рахунок посилення конкуренції ціни закупівель третій рік поспіль йдуть на зниження. У 2011 році в середньому ціни знижено на 9-10%, а за окремими позиціями - у 2 і більше рази. У 2012 році ціни ще знижено приблизно на 5-6%. У середньому по 2013 року закупівельні ціни за централізованими закупівлями МОЗ України за найбільш соціально важливими напрямами забезпечення нижче, ніж у 2012 році приблизно на 5%. Варто зауважити, що зниження цін закупівель не супроводжується зниженням якості. Навпаки, наявна зворотна тенденція. Економія супроводжується лише підвищенням якості препаратів і медичних виробів, які закуповуються МОЗ України. Наприклад, майже усі закуплені препарати за напрямом забезпечення лікування дітей є оригінальними, із ринку централізованих закупівель витіснена переважна більшість генеричних препаратів.

Прес-служба МОЗ України

10/06/2013 11:18


Архів по роках: 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018

Прес-службаІсторіяЛабораторний центрДокументиЩо необхідно знатиНаукові матеріалиПублічна інформація
Copyright © iC